اطلاعاتي درباره شامپوها

  • PDF

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شامپوها خیلی با هم تفاوت ندارند پولتان را دور نریزید...

اساس همه شامپوها فقط قدرت پاک‌کنندگی‌شان است و هیچ شامپویی وجود ندارد که خاصیت جلوگیری از ریزش مو، تقویتی و ویتامینه را داشته باشد و همه تبلیغات صورت گرفته صرفا جنبه تجملی و فروش بیشتر در بازار را دارند.

شامپو مانند خمیردندان نیست و چنانچه موی سر با شامپویی سازگار و مناسب بود، نیازی به تعویض مکرر نوع شامپو نیست و این تصور غلطی است که برخی افراد با وجود این که از شامپوی مورد استفاده‌شان رضایت دارند اما هر از گاهی اقدام به تعویض نوع شامپو می‌کنند.

این تصور غلطی است که فکر کنیم موی سر به شامپو عادت می‌کند، چراکه در شامپوها اغلب خاصیت پاک‌کنندگی‌شان متناسب با نوع مو اعم از چرب، خشک و معمولی مطرح و فقط میزان چربی‌زدایی شامپوها برای انواع موها متفاوت است.

میزان مصرف شامپو به میزان چربی، بلندی مو و نوع پوست سر بستگی دارد و باید به اندازه‌ای باشد که کف شامپو کل سطح مو را بپوشاند و سپس بخوبی آبکشی شود، بطوريکه آلودگی‌های سر و پوست بطور کامل پاک شود.

دکتر بنی‌هاشمی درباره شامپوهای تقویتی و ویتامینه عنوان کرد: این قبیل شامپوها بیشتر جنبه تبلیغ بازار را دارند و تنها برخی تولید‌کننده‌ها با افزودن مواد غلیظ یا رقیق کننده به شامپوی تولیدی سعی در فروش بیشتر محصول خود می‌کنند.

وی تأکید کرد: هیچ ادعای علمی مبنی بر این که خواص تبلیغی در شامپوها از طریق ساقه مو جذب شود، وجود ندارد و حتی شامپوهایی که به ظاهر گیاهی هستند، خواص گیاه مورد نظر را روی مو ندارند و بیشتر جنبه تبلیغی و بازار را دنبال می‌کنند.

دکتر بنی‌هاشمی افزود: متخصصان در مواردی شامپو را به عنوان نسخه طبی تجویز می‌کنند که فرد مبتلا به اختلال پوست سر مانند شوره و شپش باشد و به این ترتیب استفاده از شامپوهای دارویی می‌تواند در درمان مؤثر باشد.

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان این که «یکسری شامپوهای نرم‌کننده و ویتامینه وجود دارند که وقتی موها بر اثر رنگ و مش کردن آسیب می‌بینند، توصیه می‌شوند»، گفت: ممکن است در برخی موارد که آسیب‌دیدگی مو جزئی باشد، استفاده از این شامپوها بدلیل رطوبتی که به ساقه مو می‌رسانند، تا حدی ناهمواری سطح پوست را رفع کند، اما در اغلب موارد ، تنها راه خلاص شدن از موهای آسیب‌دیده، كوتاه کردن آنها است.

خرید شامپو دور ریختن پول است!
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد، ‌استفاده از شامپو هیچ گونه اثر مثبتی برای موها ندارد و در واقع با خرید هر شامپو پولمان را هدر می دهیم.

به گزارش نامه، چای و دم کرده انواع گیاه ها از شامپو بسیار بهتر است و قادر است چربی های موها را از بین ببرد موها را براق و شاداب کند.

دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 150 مرد و زن دریافتند کسانی که موهای خود را به روش سنتی و با استفاده از گیاه ها تقویت می کنند، بسیار بیشتر از کسانی که از شامپوهای شیمیایی برای شستشو موهای خود استفاده می کند از موهای سالم و شادابی برخوردار هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بررسی ها نشان می دهند؛ شامپوها همچنین باعث سفیدی زودرس مو می شوند و موها را خشک می کنند و پس از مدتی استفاده طولانی مدت از آنها باعث خشکی پوست کف سر و ریزش مو می شوند اما شستشو و مراقبت موها با دم کرده های گیاهی مانند چای سبز و بابونه طراوت و شاداب موها را برای تمام عمر شما تضمین خواهند کرد.

آخرین به روز رسانی در شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۶

موقعيت شما: مقالات اطلاعات عمومي اطلاعاتي درباره شامپوها